• , ,

    Bahaya tengking anak?

    Tadi saya hampir tengking anak saya. Mana tak geram kan bila si Maryam Soolihah ni dengan penuh najis di lampin pergi mandi bawah shower dengan berpakaian lengkap!   Lebih haru biru lagi dia keluar masuk bilik air sambil bawa air kat mulutnya dan ludah air tu kat atas lantai ruang tamu. Nak bersihkan lantai katanya! […]

  • , ,

    SUDAH TIBA MASA HAK MEROTAN PELAJAR DIKEMBALIKAN

    Isu anak-anak Tahfiz: Tamparan hebat buat ibu bapa dan sistem pendidikan negara.   12 tahun dah positif SYABU oiiii!!   Diulangi…   12 tahun positif SYABU!!! Allahuakhbar!!! Bukan kategori biasa-biasa punya masalah tu.   Budak-budak yg melakukan jenayah ini katanya masih kecil. Tidak matang, tidak tahu apa-apa. Di bawah pengaruh dadah.   Tapi bagi saya, […]

  • ,

    “Kelibat lelaki berjaya dirakam cctv sebelum pusat tahfiz terbakar”

    KUALA LUMPUR: Rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di pejabat Persatuan Pengguna Islam Malaysia (PPIM) menunjukkan kelibat seorang lelaki yang memanjat pagar sebelum menceroboh masuk ke dalam kawasan premis bersebelahan pusat tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah.   Ketua Aktivis PPIM, Datuk Nadzim Johan, berkata kelibat lelaki berkenaan dirakam sekitar jam 3.10 pagi oleh sebahagian daripada 16 CCTV […]

  • ,

    Relevan kah pusat tahfiz tanpa permit ditutup?

    Assalamualaikum.   Saya berkesempatan melawat pusat tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah di Jalan Keramat Hujung. Setakat jam 8.00pm 14 Ogos, 24 adik2 telah kembali ke pangkuan ilahi.   Bila baca news, macam2 cerita yg diterima. Cuma ada beberapa perkara yg netizen sentuh saya nak betulkan. Ini berdasarkan pemerhatian saya sahaja.   1. Pusat tahfiz ni bukanlah […]

  • ,

    Mereka menjerit “panas! panas! api…! api..!”

    KUALA LUMPUR –Trauma, tak tahu nak kata apa apabila tiba-tiba seorang daripada anak-anak tahfiz itu jatuh depan mata saya, seorang lagi di belakang saya,” kata saksi paling awal tiba di Pusat Tahfiz Darul Quran Ittifaqiyah di Jalan Keramat Ujung, ketika pusat itu terbakar awal pagi, semalam. Ahmad Tirmizi Abdul Hamid, 46, sebak menceritakan detik […]

  • ,

    Tragedi Sekolah Tahfiz, “Mereka Syahid”, adakah itu sudah cukup?

    Subuh pagi ini, negara kita dikejutkan dengan tragedi yang menyayat hati apabila lebih 20 penghuni pusat tahfiz rentung dalam kebakaran disebuah sekolah tahfiz. Seluruh negara berduka akan tragedi yang meragut lebih 20 generasi muda ini. Bukan kali pertama. Kebakaran yang melibatkan sekolah tahfiz ini bukanlah sesuatu yang baru, dilaporkan 20 kes kebakaran pusat tahfiz sudah […]

  • ,

    RM250 sehari dengan memandu UBER.

    RM250 sehari dengan memandu UBER. Lelaki ini kongsikan bagaimana beliau menjana pendapatan RM250 sehari sebagai pemandu UBER sepenuh masa. Kami kongsikan apa yang ditulis oleh beliau melalui laman Facebook. “Sbb ramai yg mesej tanya, saya share pd yg nak jadikan panduan. Saya fokus drive 6am-10am / 12noon-2pm / 4pm-8pm. Banyakkan drive area hot spot spt […]

  • ,

    JANA RATUSAN RIBU DENGAN TANAM TELUR!

    PETANI INI MENANAM TELUR DI ATAS POKOK, DALAM MASA SETAHUN BOLEH MENGAUT KEUNTUNGAN RATUSAN RIBU, BOLEH DITANAM DI BALKONI RUMAH MEMANG SENANG! Kita tahu telur ayam berasal dari ayam, namun menjadi persoalan mana yang dahulu. Tapi pernahkah anda terfikir untuk menanam telur diatas pokok. Tak disangka telur sekarang tumbuh di atas pokok. Sebenarnya ini ada […]

  • ,

    BAHAYA KENDERAAN KLON

    KENDERAAN KLON BERLELUASA Sebagai seorang manusia, kita tak terlepas daripada keinginan untuk memiliki kenderaan import yang popular dan berjenama. Memandangkan cukai duti eksais import export negara kita agak tinggi. Jadi ramai yang mencari kenderaan idaman yang dapat dibeli pada harga paling murah. Kami kongsikan pengalaman dari salah seorang lelaki yang pernah membeli & memiliki kenderaan […]

  • ,

    6 TIPS MENCARI PENGASUH BAYI YANG BERKUALITI

    6 TIPS MENCARI PENGASUH BAYI YANG BERKUALITI Kebelakangan ini banyak kes yang membabitkan anak kecil yang didera dan tidak dijaga dengan baik oleh pengasuh. Kebanyakkan kes yang terjadi disebabkan ibu bapa tidak mengenali pengasuh dengan betul dan mencari pengasuh dalam keadaan tergesa-gesa. Kami kongsikan 6 tips mencari pengasuh persendirian untuk memudahkan urusan para ibu bapa […]